BIOLOGIA
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 22 do 25 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Przegląd roślin nagonasiennych i okrytonasiennych - lekcja terenowa
2. Pobierz na telefon aplikację – PlantNet
3. Wybierz się na spacer do parku, ogrodu i używając aplikacji, sprawdź jakie rośliny Cię otaczają.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 22 do 25 czerwca 2020 r.
Obejrzyj film na You tube : Zadziorne zwierzaki. Link: https://www.youtube.com/watch?v=vy59WPnH5Dg
W ten sposób utrwalisz poznane na lekcjach wiadomości, bądź odkryjesz nieznane Ci dotąd gatunki.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 22 do 25 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Równowaga wewnętrzna organizmu-homeostaza
Cele:1.Definicja homeostazy.
2.Współdziałanie układów narządów w utrzymaniu równowagi wewnętrznej organizmu.
2. Obejrzyj film na You Tube :Homeostaza-czym jest i co na nią wpływa I Naturalne Zdrowie. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=CD7JaUXkmPQ
3. Zapisz w zeszycie:
Temat: Choroba - zaburzenie homeostazy.
Cele: 1. Poznasz definicję choroby i zdrowia.
2. Dowiesz się, jakie są choroby zakaźne i niezakaźne oraz jakie czynniki je wywołują.
4. Wejdź na stronę epodręczniki.pl Biologia - Choroby zakaźne i pasożytnicze. link https://epodreczniki.pl/a/choroby-zakazne-i-pasozytnicze/D18LkaAxm
Przeczytaj i obejrzyj ryciny, slajdy, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź , co zapamiętałeś/aś .
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 22 do 25 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody .Sposoby ochrony przyrody.
Cel: 1.Poznasz zasadę zrównoważonego rozwoju.
2. Dowiesz się , jakie są cele i formy ochrony przyrody.
2.Obejrzyj na You Tube film: Zrównoważony rozwój: Co to naprawdę znaczy? Link: https://www.youtube.com/watch?v=JKD2TSPfma8
3. Wejdź na stronę epodręczniki.pl Biologia –Formy ochrony przyrody w Polsce. Link : https://epodreczniki.pl/a/formy-ochrony-przyrody-w-polsce/D14LOROda. Przeczytaj i obejrzyj ryciny, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź, co zapamiętałeś/aś
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 15 do 19 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Znaczenie roślin okrytonasiennych.
Cele: 1. Dowiesz się , jakie znaczenie mają rośliny okrytonasienne w przyrodzie i dla człowieka.
2.Przeczytaj w podręczniku str.148 do 153 i przyjrzyj się rysunkom zwłaszcza drzew i krzewów liściastych.
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania1,2 str.98. i 5 str.100
W załączniku przesyłam poprawne odpowiedzi do zadań w ćwiczeniach z poprzedniej lekcji :Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz.
W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 15 do 19 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Podsumowanie całorocznej pracy.
Sprawdzenie stanu podręcznika do biologii i przygotowanie do oddania.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz.
W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 15 do 19 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Rozwój człowieka –od narodzin do starości.
Cele: 1.Dowiesz się, jakie zmiany zachodzą w różnych okresach rozwojowych człowieka.
2.Wejdź na stronę epodręczniki.pl Biologia- Rozwój człowieka po narodzinach. Link: https://epodreczniki.pl/a/rozwoj-czlowieka-po-narodzinach/DLYIJIQi4 Przeczytaj i obejrzyj ryciny, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź , co zapamiętałeś/aś .
3.Zapisz w zeszycie:
Temat: Higiena i choroby układu rozrodczego
Cele:1. Poznasz choroby układu rozrodczego.
2.Dowiesz się, jakie są zasady profilaktyki układu rozrodczego
4.Przecztaj tekst w podręczniku str.235-240.
5. Na postawie teksu z podręcznika zapisz w zeszycie notatkę według punktów:
1. Co jest przyczyną chorób układu rozrodczego.
2.Jakie poznałaś/eś choroby układu rozrodczego(krótko, co je wywołuje)
3.Zapisz kilka zasad profilaktyki czyli zapobiegania tym chorobom.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz.
W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
EGZAMIN
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 8 do 12 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych.
Cele:1. Poznasz budowę owoców i nasion oraz sposoby ich rozprzestrzeniania się.
2.Dowiesz się , jakie czynniki wpływają na proces kiełkowania.
3.Dowiesz się, na czym polega rozmnażanie wegetatywne.
2.Przeczytaj w podręczniku str.143 do 147 i przyjrzyj się rysunkom zwłaszcza jak zbudowane jest nasiono rośliny okrytonasiennej i jakie są etapy kiełkowania nasionka fasoli. 3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania str.95. do str.96.
4.Praca dla chętnych: Wykonaj doświadczenie z podręcznika str.146 ,przyślij zdjęcie wykonanego doświadczenia wraz z opisem według zamieszczonego schematu w podręczniku. Masz na to tydzień.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 8 do 12 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Wycieczka do lasu- zajęcia terenowe
2.Wybierz się na spacer do pobliskiego lasu i zaobserwuj, jakie zwierzęta w nim mieszkają.
3.Zapisz w zeszycie , jakie organizmy udało Ci się spotkać –podaj gatunek i rodzaj.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 8 do 12 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego.
Cele:1. Poznasz rolę żeńskich hormonów płciowych.
2.Dowiesz się, jak przebiega cykl miesiączkowy.
2.Wejdź na stronę epodręczniki.pl Biologia- Funkcjonowanie żeńskiego układu rozrodczego.
Link: https://epodreczniki.pl/a/funkcjonowanie-zenskiego-ukladu-rozrodczego/D4ImaEp1T
Przeczytaj i obejrzyj ryciny, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź , co zapamiętałeś/aś .
3.Zapisz w zeszycie:
Temat: Rozwój człowieka od poczęcia do narodzin
Cele:1. Poznasz etapy rozwoju przed urodzeniem człowieka.
5. Wejdź na stronę You Tube obejrzyj film: Od poczęcia-dziecko Link https://www.youtube.com/watch?v=vxXHiz3RTsA
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 8 do 12 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną.
Cel: 1. Dowiesz się , jak działalność człowieka wpływa na spadek różnorodności biologicznej.
2. Przeczytaj w podręczniku do biologii tekst str.143-151, przyjrzyj się zamieszczonym ilustracjom.
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania na str.83-86
W tym tygodniu nic nie przysyłasz.
W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 1 do 5 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Okrytonasienne
Cele: 1.Dowiesz się , jakie cechy mają rośliny okrytonasienne
2.Poznasz budowę kwiatu i cykl rozwojowy roślin okrytonasiennych.
3.Dowiesz się, jakie są sposoby zapylania roślin
2. Wejdź na You Tube obejrzyj film "Podział okrytonasiennych. Biologia klasa 5 Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=POXYkPNaYAk oraz obejrzyj film: Budowa kwiatu rośliny okrytonasiennej Link: https://www.youtube.com/watch?v=j15780Zcbz0
3.Przeczytaj w podręczniku str.139 i przyjrzyj się rysunkowi jak rozmnażają się rośliny okrytonasienne. Na stronie 140-141 dowiesz się , jakie są sposoby zapylania roślin.
4.Zapisz w zeszycie po trzy przykłady drzew, krzewów i roślin zielnych(kwiaty, zioła, przyprawy) należących do okrytonasiennych.
5. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 2, str.91, 3,4 str.92
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. Chyba, że wykonałaś/eś pracę dla chętnych. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 1 do 5 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Sprawdzian z działu: Kręgowce stałocieplne
2.Wykonaj test - Kręgowce stałocieplne(w załączniku). Test jest w wersji do edycji ,gdyby były problemy odpowiedzi zapisz w zeszycie i prześlij skan, zdjęcie do 05.06.2020 r. na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 1 do 5 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Powtórzenie wiadomości: Narządy zmysłów.
2. Przeczytaj powtórzenie w podręczniku str. 211
3.Wykonaj w ćwiczeniach zadania na str.105-106
4.Zapisz w zeszycie:
Temat: Budowa i funkcje żeńskiego i męskiego układu rozrodczego.
Cele: 1. Dowiesz się, na czym polega rozmnażanie płciowe.
2.Poznasz budowę i funkcje układu rozrodczego żeńskiego i męskiego.
5. Wejdź na stronę epodręczniki.pl Biologia - Żeński i męski układ rozrodczy Link https://epodreczniki.pl/a/zenski-i-meski-uklad-rozrodczy/Deoc0vvFy, przeczytaj i obejrzyj ryciny, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź, co zapamiętałeś/aś .
Prześlij skan lub zdjęcie wykonanej pracy pkt.3 do 05.06.2020 r. do godz. 15:00 na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 1 do 5 czerwca 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Różnorodność biologiczna
Cel: 1.Poznasz poziomy różnorodności biologicznej.
2.Dowiesz się ,jakie czynniki mają wpływ na bioróżnorodność.
2. Przeczytaj w podręczniku do biologii tekst str.137-142.
3.Wykonaj kartę pracy –Różnorodność biologiczna( w załączniku)
Przyślij wykonaną kartę pracy do 05.06.2020r. do 15:00. na adres annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 25 do 29 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Nagonasienne
Cele:1.Dowiesz się , jakie cechy mają rośliny nagonasienne.
2.Poznasz budowę i cykl rozwojowy roślin nagonasiennych.
3.Dowiesz się, jakie znaczenie mają rośliny nagonasienne w przyrodzie i dla człowieka.
2. Obejrzyj prezentację na You Tube: Rośliny nagonasienne (biologia, szkoła podstawowa); Link: https://www.youtube.com/watch?v=zNKV0P6rQ50
3.Zapisz w zeszycie po trzy przykłady drzew i krzewów nagonasiennych. Wypisz jakie znacznie mają nagonasienne dla przyrody i człowieka .
4. Dla chętnych: Wykonaj album roślin nagonasiennych (mogą być zdjęcia ,własnoręczne rysunki) z krótką charakterystyką każdego gatunku. Masz na to czas do 6.06.2020 r.
Dla wszystkich: Prześlij (skan, zdjęcie) wykonanej pracy pkt.3 do 29 maja 2020r. do 15:00 W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 25 do 29 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: Kręgowce stałocieplne
2.Przeczytaj w podręczniku :Podsumowanie str.143-144
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń Sprawdź, czy potrafisz str.116-119
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 25 do 29 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Higiena oka i ucha.
Cele. Poznasz przyczyny powstawania oraz sposoby korygowania wad wzroku.
2. Obejrzyj filmy na YouTube :,, 02 Wady wzroku”; link: https://www.youtube.com/watch?v=j_AFOIXMoAo oraz ,,wady wzroku” link: https://www.youtube.com/watch?v=9ri0qzR9_SM
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1,2,3 str.102
4. W zeszycie przedmiotowym zapisz w punktach pięć zachowań, które pozwolą chronić wzrok i słuch
5. Zapisz w zeszycie:
Temat: Zmysły powonienia , smaku i dotyku
Cele:1. Poznasz rolę zmysłu smaku ,węchu i dotyku.
6.Obejrzyj filmy na YouTube: ,,Czy mamy więcej niż pięć zmysłów?”; https://www.youtube.com/watch?v=kDZax3_joMU Gdyby był problem z wejściem na stronę to przeczytaj temat w podręczniku srr.208-210
7. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania str.103-104
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 25 do 29 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu : Ekologia
2. Przeczytaj powtórzenie działu w podręczniku do biologii str.129-132.
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń Sprawdź, czy potrafisz str.78-79
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 18 do 22 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Paprotniki
Cele:1.Poznasz środowisko występowania paprotników.
2.Poznasz budowę paproci, skrzypów i widłaków oraz cykl rozwojowy paproci.
3.Dowiesz się, jakie znaczenie mają paprotniki w przyrodzie i dla człowieka.
2. Przeczytaj temat w podręczniku str.121-128, przyjrzyj się dokładnie rysunkom przedstawicieli paprotników ,jakie są różnice w ich budowie.
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1,2,3 str.82-83,8-86
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 18 do 22 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Przegląd i znaczenie ssaków.
Cele: 1.Zróżnicowana budowa ssaków i ich przystosowanie do życia w różnych środowiskach.
2.Znaczenie ssaków w przyrodzie i dla człowieka.
3.Zagrożenia dla ssaków i sposoby ich ochrony .
2. Wejdź na You Tube - obejrzyj film przyrodniczy: ,,Ssaki Polski”. Link: https://www.youtube.com/watch?v=nD6lfTjdJXw
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń –zadanie str.111-114
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 18 do 22 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Budowa i działanie narządu wzroku.
Cele. Poznasz elementy budowy oka i ich funkcje w powstawaniu obrazu.
2. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/biologia/oko-narząd-wzroku/DByVW3EI0 ; przeczytaj i obejrzyj filmy, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź, co zapamiętałeś/aś
3. Zapisz w zeszycie:
Temat: Ucho – narząd słuchu i równowagi.
Cele. 1.Poznasz elementy budowy ucha.
2. Dowiesz się, jaki wpływ ma hałas na zdrowie człowieka.
4. Obejrzyj filmy na YouTube :,, Jak działa słuch”; link: https://www.youtube.com/watch?v=pooeW9Oop5Q oraz ,,Ile lat ma twój słuch? Zbadaj w tym filmiku.”, link: https://www.youtube.com/watch?v=O6Q3CP7_t9A
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1,2 str.100
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 18 do 22 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Materia i energia w ekosystemie
Cele : 1.Poznasz rolę producentów, konsumentów i destruentów w obiegu materii.
2.Dowiesz się, jakie są przyczyny zaburzeń krążenia materii w ekosystemach i jakie znaczenie ma energia w ekosystemie.
2. Wejdź na stronę epodręczniki.pl Biologia -Obieg materii i przepływ energii w przyrodzie. Link : https://epodreczniki.pl/a/obieg-materii-i-przeplyw-energii-w-przyrodzie/Do8UrVCzC
przeczytaj i obejrzyj ryciny, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź, co zapamiętałeś/aś
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 11 do 15 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Mchy
Cele:1.Poznasz środowisko występowania mchów.
2.Poznasz budowę i cykl rozwojowy mchów.
3.Dowiesz się, jakie znaczenie mają mchy w przyrodzie i dla człowieka.
2. Wejdź na stronę e-podręczniki.pl Biologia- Mchy
Link https://epodreczniki.pl/a/mchy/DXlTL9ogP
przeczytaj informacje i ciekawostki, , na końcu są interaktywne zadania –sprawdź, co zapamiętałeś/aś.
W przypadku problemów przeczytaj temat w podręczniku str.115-120
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania str. 79-81
4.Wyszukaj w dostępnych źródłach 5 gatunków mchów i zapisz w zeszycie pod tematem.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 11 do 15 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Ssaki –kręgowce, które karmią młode mlekiem.
Cele:1. Środowisko życia ssaków.
2.Wspólne cechy budowy ssaków.
2.Rozmnażanie i rozwój ssaków.
2.Przeczytaj w podręczniku tekst na str.131-135
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń –zadanie 1,2,3,7, 9 str.106-110
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 11 do 15 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Higiena i choroby układu nerwowego.
Cele. 1.Dowiesz się, co to jest stres, jakie są objawy i jak sobie z nim radzić.
2.Poznasz choroby układu nerwowego.
2.Przeczytaj temat w książce str.185-189.
3. Obejrzyj film na TouTube : ,,Stres- wróg czy przyjaciel”
Link: https://www.youtube.com/watch?v=7Tg81LhIFTU
4. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie str.94-95
5. Zapisz w zeszycie:
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: Regulacja nerwowo-hormonalna.
6. Przeczytaj powtórzenie w podręczniku str. 190
7.Wykonaj w ćwiczeniach zadania na str.96-97.
8. Wypełnij test (w załączniku)
Prześlij skan lub zdjęcie wykonanego testu pkt. 8 (w załączniku) na komputerze najpóźniej do 15.05.2020r. do godz. 15:00 na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 11 do 15 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Zależności pokarmowe.
Cele :1.Poznasz poziomy troficzne, łańcuchy i sieci pokarmowe w ekosystemach.
2.Dowiesz się, jaki wpływ mają zależności pokarmowe na funkcjonowanie ekosystemu.
2.Przeczytaj w podręczniku do biologii tekst na str.121 do 124, przeanalizuj zamieszczone tam ryciny.
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1,2,3 str.73 i 74
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 4 do 8 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu ,,Tkanki i organy roślinne”
2.Przeczytaj powtórzenie w podręczniku na str.110-111
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń Sprawdź, czy potrafisz str.77 i 78
4. Wykonaj test w wersji do edycji (w załączniku ) a jeśli będzie problem to napisz odpowiedzi w zeszycie.
Prześlij test lub skan, zdjęcie testu do 8.05.2020r. do 15:00 na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 4 do 8 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Przegląd i znaczenie ptaków.
Cele: 1.Związek między zróżnicowaną budową zewnętrzną ptaków a ich środowiskiem życia.
2. Znaczenie ptaków w przyrodzie i dla człowieka. Sposoby ochrony ptaków.
2. Przeczytaj tekst w podręczniku str.125-130
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania str.102-105
4. Dla chętnych: Wykonać album ptaków np. ptaki naszych ogrodów, lasów, ptaki wodno-błotne, ptaki w parkach itp. .(Można wykonać w postaci prezentacji multimedialnej lub papierowej i wykonać zdjęcia.) Na stronie tytułowej powinna być informacja jakie ptaki opisujemy oraz imię i nazwisko autora. Na każdej osobnej karcie jeden ptak z krótkim opisem jak wygląda, rozmiary, czym się odżywia, czy samiec różni się od samicy, ciekawostki i oczywiście zdjęcie lub własnoręczny rysunek. Macie na to czas do 22 maja 2020r.
Prześlij skan, zdjęcie wykonanych zadań w zeszycie ćwiczeń pkt.3 do 8.05.2020r. do 15:00 na adres annagrebska 69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 4 do 8 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Ośrodkowy układ nerwowy
Cele:1. Budowa i rola ośrodkowego układu nerwowego.
2.Funkcje mózgu i rdzenia kręgowego.
2. Wejdź na stronę epodreczniki.pl Biologia-Czynności ośrodkowego układu nerwowego lub w link https://epodreczniki.pl/a/czynnosci-osrodkowego-ukladu-nerwowego/DU2EodONh przeczytaj i obejrzyj filmy, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź , co zapamiętałeś/aś .
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania str.90-91
4. Zapisz w zeszycie
Temat: Obwodowy układ nerwowy. Odruchy
Cele: 1.Funkcje obwodowego układu nerwowego.
2.Klasyfikacja odruchów i ich znaczenie w życiu człowieka.
5.Przeczytaj tekst w podręczniku str.181-184.
6. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym krótką notatkę co to jest odruch warunkowy(dwa przykłady) oraz odruch bezwarunkowy(dwa przykłady)
7.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1,2,3 str.92
Prześlij skan lub zdjęcie wykonanej pracy pkt 3, pkt 6 i pkt 7 do 8.05.2020r. do 15:00 na adres annagrebska 69@wp.pl
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 4 do 8 maja 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Czym jest ekosystem?
Cele :1.Poznasz składniki ożywione i nieożywione ekosystemu.
2.Dowiesz się, jakie są różnice między ekosystemem naturalnym a sztucznym i do czego człowiek je wykorzystuje.
2.Przeczytaj w podręczniku do biologii tekst na str.116 do 120, przeanalizuj zamieszczone tam ryciny.
3. Zapisz w zeszycie przedmiotowym pojęcia: ekosystem, biocenoza, biotop , podaj po trzy przykłady ekosystemu sztucznego i ekosystemu naturalnego.
4.Wykonaj (czytelnie) w zeszycie ćwiczeń zadanie 5 str.70 i 6,7 str.71
Prześlij zadania pkt.4 do sprawdzenia do 08.05.2020r. do 15:00 na adres annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 27 do 30 kwietnia 2020 r.
1. Do tematu :Liść-wytwórnia pokarmu
wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1,2 str.72, 3,4 str.74 oraz 5,6 str.75
2. W załączniku podaję prawidłowe rozwiązania.
Sprawdź, czy wykonałeś/aś poprawnie zadania.
3. Dla dociekliwych: dodatkowo możesz wykonać zadanie 7 str.76 (tylko dla chętnych)
W tym tygodniu nic nie przysyłasz.
W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 27 do 30 kwietnia 2020 r.
1.Wyknaj test- kręgowce zmiennocieplne (w załączniku) .
Test jest w wersji do edycji, gdyby były problemy, odpowiedzi zapisz w zeszycie i prześlij skan, zdjęcie do 30.04.20202 r. na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 27 do 30 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego
Cele: Dowiesz się ,jakie są skutki nadmiaru i niedobory hormonów
2.Wejdź na stronę epodręczniki.pl Biologia - Jak działają hormony. Link: https://epodreczniki.pl/a/jak-dzialaja-hormony/Dv1QrAAMq
3.Przeczytaj, obejrzyj animacje , na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź, co zapamiętałeś/aś.
Gdyby był problem z wejściem na stronę to przeczytaj temat w podręczniku str.170-172
4.Zapisz w zeszycie
Temat: Budowa i rola układu nerwowego
Cele:1.Funkcje układu nerwowego
2. Budowa elementów tworzących układ nerwowy
3.Kierunek przepływu impulsu nerwowego.
5.Obejrzyj film na You Tube z serii Było sobie życie : Nerwy
6.Przeczytaj tekst w podręczniku str.173-176.
Przeanalizuj wykres podziału układu nerwowego oraz budowy neuronu, zwróć uwagę na kierunek przepływu impulsu nerwowego.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres: annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 27 do 30 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Nieantagonistyczne zależności między gatunkami
Cele :Poznasz rodzaje nieantagonistycznych zależności między gatunkami
2.Przeczytaj w podręczniku do biologii tekst na str.111 do 115, przeanalizuj przykłady
3. Zapisz w zeszycie przedmiotowym pojęcia: mutualizm, symbioza, protokooperacja i komensalizm oraz po dwa przykłady na każdą z tych zależności.
W tym tygodniu nic nie przysyłasz. W przypadku pytań kontakt na adres annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 20 do 24 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Liść - wytwórnia pokarmu.
Cele : 1.Poznasz budowę zewnętrzną i wewnętrzną liścia.
2.Dowiesz się jaki jest wiązek budowy liścia z jego funkcjami i jakim ulega modyfikacjom.
2. Wejdź na stronę e-podręczniki.pl Biologia - Liść: https://epodreczniki.pl/a/lisc/D10Bcl5mN przeczytaj informacje i ciekawostki, obejrzyj krótki film, na końcu są interaktywne zadania –sprawdź co zapamiętałeś/aś.
Wejdź na you tube wpisz: Liście polskich drzew lub wejdź w link https://www.youtube.com/watch?v=uVJWiJjvAic tutaj zobaczysz różnorodność budowy liści.
3. Wykonaj w zeszycie rysunek dowolnego liścia i podpisz jego części.
(Nic nie przysyłamy)
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 20 do 24 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Ptaki-kręgowce zdolne do lotu.
Cele:1. Budowa ptaków a przystosowanie do lotu.
2.Rozmnażanie i rozwój ptaków.
2.Przeczytaj w podręczniku tekst na str.119-124
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń –zadanie 1,2str.97,3str. 98,6 str.99 i 9 str.101
(Nic nie przysyłamy)
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 20 do 24 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: Układ wydalniczy
2. Przeczytaj powtórzenie w podręczniku str. 161
3.Wykonaj w ćwiczeniach zadania na str.82-83.
4. Wypełnij test (w załączniku)
5.Zapisz w zeszycie
Temat: Budowa i funkcje układu dokrewnego.
Cele:1.Klasyfikacja gruczołów, ich budowa i funkcjonowanie.
2.Hormony i ich działanie.
6. Przeczytaj tekst w podręczniku na str.165-169
7. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1,2 str.84
Prześlij skan lub zdjęcie wykonanego testu na komputerze (lub odpowiedzi zapisz w zeszycie) pkt.4 (w załączniku) najpóźniej do 24.04.2020r. na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 20 do 24 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz temat i cele w zeszycie
Temat: Pasożytnictwo
Cele :1.Poznasz pasożyty zewnętrzne i wewnętrzne.
2.Dowiesz się o przystosowaniu organizmów do pasożytniczego trybu życia.
2.Wejdź na You tube: Pasożytnictwo-lekcja. Klasa8 ( to jest prezentacja) lub link https://www.youtube.com/watch?v=bQvDVEG_NN8
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń 1,2 str.61 i 8 str.64
Do piątku (24 kwietnia) do godziny15:00 proszę o przesłanie skan lub zdjęcie punkt (3) na adres annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 15 do 17 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi.
Cele :1.Poznasz budowę pędu. 2.Dowiesz się jakie funkcje pełni łodyga i jakim ulega modyfikacjom.
2. Przeczytaj w książce str.102-105
3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń 1,2,6,7,8 str.69-70
4.Sprawdź poprawność wykonanych zadań (prawidłowe odpowiedzi w załączniku)
Nic nie przysyłamy
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 15 do 17 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Powtórzenie wiadomości –Kręgowce zmiennocieplne
2.Przeczytaj powtórzenie wiadomości w książce str.112-1143.
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń -Sprawdź, czy potrafisz str. 93-96
Prześlij skan, zdjęcie wykonanej pracy do 19.04.2020 r. na adres; annagrebska69@wp.pl
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 15 do 17 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Higiena i choroby układu wydalniczego.
Cele:1.Najczęstrze choroby układu wydalniczego.
2.Czym jest dializa?
2. Przeczytaj teks w książce na str.157-160
3. Napisz w zeszycie choroby układu wydalniczego (przy każdej bardzo krótko przyczyna, objawy, leczenie) a także 5 zasad dotyczących profilaktyki układu wydalniczego.
Nic nie przysyłamy.
KLASA VIII
CZAS REALIZACJI: od 15 do 17 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie:
Temat: Drapieżnictwo. Roślinożerność.
Cele :1.Poznasz przystosowania organizmów do drapieżnictwa i roślinożerności oraz sposoby ochrony organizmów przed drapieżnikami i roślinożercami. 2.Dowiesz się jakie jest znaczenie drapieżników i roślinożerców w środowisku.
2. Przeczytaj i przeanalizuj rysunki w książce str.97-110
3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń 1,2,3,4
4. Odpowiedz na pytania: 1.Czy na podstawie kształtu i budowy ptasiego dzioba można ocenić, jakim pokarmem ten ptak się żywi? (podaj przykłady)
2.Wyjaśnij w jaki sposób przeżuwacze są przystosowane do trawienia celulozy (składnika ścian komórkowych roślin)
Do piątku (17 kwietnia) do godziny15:00 proszę o przesłanie odpowiedzi na pytania punkt (4) na adres e-mail: annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
KLASA V
CZAS REALIZACJI: od 6 do 8 kwietnia 2020 r.
1.Zapisz w zeszycie
Temat: Korzeń-organ podziemny rośliny.
Cele: 1.Poznasz budowę i funkcje korzenia oraz jakim ulega modyfikacjom .
2.Dowiesz się ,jakie systemy korzeniowe mają rośliny .
2. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/ Biologia –Korzeń
Link: https://epodreczniki.pl/a/korzen/DlSCoUwfF
przeczytaj informacje i ciekawostki, obejrzyj krótki film, na końcu są interaktywne zadania –sprawdź ,co zapamiętałeś/aś.
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1, 2 str.66, 3 str.67 i 5 str.68 oraz wypełnij kartę pracy(w załączniku )
Wykonane zadania i kartę pracy prześlij do sprawdzenia (skan, zdjęcie) do 10.04.2020 r. na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VI
CZAS REALIZACJI: od 6 do 8 kwietnia 2020 r.
1. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania na str.89-92
2. Sprawdź, poprawność wykonanych ćwiczeń z tematu o gadach. (odpowiedzi w załączniku)
(Nic nie przysyłamy )
KLASA VII
CZAS REALIZACJI: od 6 do 8 kwietnia 2020 r.
1. Zapisz w zeszycie
Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego
Cele:1. Substancje wydalane z organizmu człowieka
2. Budowa i funkcje układu wydalniczego .
3. Jak powstaje mocz?
2. Obejrzyj krótki film na YouTube układ wydalniczy
link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=DnqhQgHrzQg&t=92s
Gdyby był problem to przeczytaj temat w książce str.153-156
3.Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania1,2,3,4,5 str77
Prześlij skan lub zdjęcie wykonanych ćwiczeń do 8.04.2020r. na adres annagrebska69@wp.pl
KLASA VIII
Ze względu na 3-dniowy Egzamin Próbny CZAS REALIZACJI: od 30 marca do 8 kwietnia 2020 r.
Temat: Konkurencja
Cele: 1.Rodzaje zależności między organizmami.
2.Konkurencja wewnątrzgatunkowa i międzygatunkowa oraz jej skutki.
Wejdź na stronę https://www.youtube.com/watch?v=kCcX5QdDkFU Prezentacja Konkurencja-Milena Kornacka, zapoznaj się z materiałem dotyczącym konkurencji .
Napisz w zeszycie przedmiotowym po dwa przykłady konkurencji wewnątrzgatunkowej i jej skutki oraz konkurencji międzygatunkowej i jej skutki. Prześlij skan lub zdjęcie wykonanej pracy.
Sposoby komunikowania się z uczniem lub rodzicem, sposoby monitorowania, oceniania: Kontakt mailowy, telefoniczny. Kontakt mailowy z nauczycielem: annagrebska69@wp.pl
---------------------------------------
CZAS REALIZACJI: od 30 marca do 3 kwietnia 2020 r.
KLASA V
Temat: Tkanki roślinne
Cele:
1. Poznasz rodzaje tkanek roślinnych
2. Dowiesz się, jaki jest związek budowy tkanek z pełnionymi przez nie funkcjami.
Obejrzyj załączoną prezentację (przesłaną mailem)
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania str. 62-65(Nic nie przysyłamy)
KLASA VI
Temat: Gady-kręgowce, które opanowały ląd
Cele:
1. Poznanie różnorodności gadów.
2.Przedstawienie wspólnych cech gadów oraz ich przystosowanie do życia na lądzie.
2. Sposób rozmnażania i rozwój gadów.
3.Znaczenie gadów i sposób ich ochrony.
Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/gady/DtNge2sCL przeczytaj i obejrzyj filmy, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź , co zapamiętałeś/aś .
Obejrzyj także film przyrodniczy z serii Widziane z bliska, odcinek 2:Gady i płazy.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania na str.85-87(Nic nie przysyłamy)
KLASA VII
1.Temat: Oddychanie komórkowe.
Cele.
.Znaczenie oddychania komórkowego.
2.Różnice wymiana gazowa a oddychanie komórkowe.
Obejrzyj krótki film na YouTube Czym jest oddychanie komórkowe? Oddychanie cz.1
Link https://www.youtube.com/watch?v=ZWO9W7gihcg
Napisz w zeszycie schemat oddychania komórkowego(książka str.142 zaznaczone na niebiesko)i krotką notatkę jaka jest różnica miedzy wymianą gazową a oddychaniem komórkowym?
2.Temat Higiena i choroby układu oddechowego
Cele.1. Choroby układu oddechowego wirusowe i bakteryjne oraz wywołane zanieczyszczeniem powietrza.
2.Wpływ dymu tytoniowego na układ oddechowy
Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/profilaktyka-chorob-ukladu-oddechowego/DEE4nvMPm
Przeczytaj i obejrzyj filmy, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź , co zapamiętałeś/aś. Jeśli będzie problem to przeczytaj temat w książce . Zapisz w zeszycie przykłady chorób układu oddechowego oraz czynniki, które je wywołują.
(Nic nie przysyłamy )
---------------------------------------
CZAS REALIZACJI: od 23 marca do 27 marca 2020 r.
KLASA V
Przeczytać powtórzenie z działu –książka str.88-89
Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń Sprawdź, czy potrafisz str.59-61 oraz
Samodzielnie wykonać test
sprawdzający zamieszczony w przesłanym na maila załączniku. i przesłać do
sprawdzenia.
KLASA VI
Zapisać w zeszycie
Temat: Płazy –kręgowce wodno-lądowe
Cele:
1.Środowisko życia płazów i ich przystosowanie do życia w wodzie i na
lądzie.
2.Sposoby wymiany gazowe u płazów.
3.Rozmnażanie i rozwój płazów.
4.Gatunki płazów żyjących w Polsce
5.Znaczenie płazów
Wejdź na stronę
https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DA2jmRPZ2
przeczytaj i obejrzyj filmy, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź , co
zapamiętałeś/aś .
Wykonaj kartę pracy (w
załączniku przesłanym w mailu)
KLASA VII
Zapisać w zeszycie
Temat: Budowa i rola układu oddechowego. Mechanizm wymiany gazowej.
Cele:
1.Poznasz budowę i funkcje elementów układu oddechowego.
2.Omówisz mechanizm wentylacji płuc.
3.Poznasz przebieg wymiany gazowej w tkankach i płucach.
4. Wykryjesz obecność dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu.
Wejdź na stronę
https://epodreczniki.pl/a/uklad-oddechowy-i-jego-funkcje/DBJunNSsV
Przeczytaj i obejrzyj filmy, na końcu są interaktywne zadania. Sprawdź , co zapamiętałeś/aś jeśli jest problem to przeczytaj temat w książce i wykonaj zadania w ćwiczeniach str.66-67 oraz 1,2,3,6 str 68-69
Wykonaj test (był przesłany w mailu) na komputerze i prześlij najpóźniej do niedzieli 29 marca.
KLASA VIII
Zapisz w zeszycie
Temat: Cechy populacji
Obejrzyj film na you tube: Populacja cz.1 i Populacja cz.2
Rozwiąż w zeszycie zadania z książki str.92 zad. 1,2,3 i prześlij do sprawdzenia do 26 marca (czwartku).
Sposoby komunikowania się z uczniem lub rodzicem, sposoby monitorowania, oceniania:
Kontakt mailowy z nauczycielem: annagrebska69@wp.pl