W
roku szkolnym 2012/13 Rada Rodziców wraz z nauczycielami zaplanowała, że będą
podejmować wspólne starania w kształtowaniu u uczniów
ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI, szczególną okazją do formowania tych cech charakteru
będzie edukacja ekonomiczna wspierana przez współpracujących ze szkołą
pracowników Banku PKO BP Oddziału w Koszalinie oraz organizowane przez szkołę
warsztaty dla
uczniów i rodziców.
W roku szkolnym 2010/11 każda klasa przygotowała scenkę o cechach: ODPOWIEDZIALNOŚĆ - "0", PRAWDOMÓWNOŚĆ - kl. I i II, KOLEŻEŃSKOŚĆ - kl. III, TOLERANCJA - kl. IV, UCZCIWOŚĆ - kl. V, ROZWAGA - kl. VI
wrzesień, październik: ODPOWIEDZIALNOŚĆ listopad, grudzień: UCZCIWOŚĆ styczeń: OPANOWANIE luty: PRAWDOMÓWNOŚĆ marzec: TOLERANCJA kwiecień: ROZWAGA maj, czerwiec: KOLEŻEŃSKOŚĆ
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
„Najpierw obowiązki, później przyjemność”
Uczestnicy w akcji "Warto być dobrym" podjęli się wykonać dobre uczynki w kategoriach: ja i bliźni, ja i środowisko, ja i świat. Uczniowie, którzy spełnią te uczynki, wykażą się odpowiedzialnością za swoich bliskich, za najbliższe środowisko, a nawet za cały świat.
Dzieci z "0" przygotowały scenkę o odpowiedzialności pt.
"Dyżurny". Dziewczynka przyniosła do klasy kwiatek doniczkowy,
ale niestety kwiatek szybko zwiądł, gdyż wyznaczony dyżurny nie pamiętał o
swoich obowiązkach, a wręcz nawet był złośliwy w stosunku do innych i
niegrzeczny. Scenkę zakończył wiersz Czesława Janczarskiego "Dyżurny".
Staś
Tarkowski – wybrany
przez uczniów wzór odpowiedzialności
Staś Tarkowski to główny bohater powieści Henryka Sienkiewicza pod tytułem „W pustyni i puszczy”. Podczas wędrówki przez pustynie i puszcze był skazany na własne siły i pomysłowość . Nie załamywał się w bardzo trudnych sytuacjach. Podejmował mądre i dojrzałe decyzje, choć sam był dzieckiem. Chłopiec troszczył się o Nel i poświęcał się na jej dobra. Był bardzo odpowiedzialny.
Jowita Warczachowska