powrót

W roku szkolnym 2012/13 Rada Rodziców wraz z nauczycielami zaplanowała, że będą podejmować wspólne starania w kształtowaniu u uczniów ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI, szczególną okazją do formowania tych cech charakteru będzie edukacja ekonomiczna wspierana przez współpracujących ze szkołą pracowników Banku PKO BP Oddziału w Koszalinie oraz organizowane przez szkołę warsztaty dla uczniów i rodziców.

W roku szkolnym 2010/11 każda klasa przygotowała scenkę o cechach: ODPOWIEDZIALNOŚĆ - "0", PRAWDOMÓWNOŚĆ - kl. I i II, KOLEŻEŃSKOŚĆ - kl. III, TOLERANCJA - kl. IV, UCZCIWOŚĆ - kl. V, ROZWAGA - kl. VI

wrzesień, październik: ODPOWIEDZIALNOŚĆ   listopad, grudzień: UCZCIWOŚĆ   styczeń: OPANOWANIE    luty: PRAWDOMÓWNOŚĆ    marzec: TOLERANCJA    kwiecień: ROZWAGA  maj, czerwiec: KOLEŻEŃSKOŚĆ

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

 „Najpierw obowiązki, później przyjemność”

 

Uczestnicy w akcji "Warto być dobrym" podjęli się wykonać dobre uczynki w kategoriach: ja i bliźni, ja i środowisko, ja i świat. Uczniowie, którzy spełnią te uczynki, wykażą się odpowiedzialnością za swoich bliskich, za najbliższe środowisko, a nawet za cały świat.

 

 

Dzieci z "0" przygotowały scenkę o odpowiedzialności pt. "Dyżurny". Dziewczynka przyniosła do klasy kwiatek doniczkowy, ale niestety kwiatek szybko zwiądł, gdyż wyznaczony dyżurny nie pamiętał o swoich obowiązkach, a wręcz nawet był złośliwy w stosunku do innych i niegrzeczny. Scenkę zakończył wiersz Czesława Janczarskiego "Dyżurny".

Staś Tarkowski – wybrany przez uczniów wzór odpowiedzialności

Staś Tarkowski to główny bohater powieści Henryka Sienkiewicza pod tytułem „W pustyni i puszczy”. Podczas wędrówki przez  pustynie i puszcze był skazany na własne siły i pomysłowość . Nie załamywał się w bardzo trudnych sytuacjach. Podejmował mądre i dojrzałe decyzje, choć sam był dzieckiem. Chłopiec troszczył się o Nel i poświęcał się na jej dobra. Był bardzo odpowiedzialny.

Jowita Warczachowska

powrót na stronę główną